چکیده مقاله:

وقوع سیل و جاری شدن آن در معابر به سرعت اتفاق افتاده و به گونه‌ای رخ می‌دهد که فرصت عکس‌العمل و تصمیم‌گیری درست را در آن لحظه از انسان سلب می‌کند. در چنین شرایطی حتی اگر از قبل هم برنامه‌ریزی و آمادگی داشته باشید، امکان مهار سیل در آن زمان کوتاه بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.

جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه نظیر وقوع سیل دستگاه‌های ذیربط به دنبال ساخت سیل بند و مهار سیل در کوتاه‌ترین زمان هستند تا بتوانند از گسترش هرچه بیشتر سیلاب در آن منطقه و وارد آمدن خسارات جانی و مالی بیشتر جلوگیری کنند. راه‌های مختلفی جهت ساخت سیل بند وجود دارد، که یکی از بهترین راه‌ها استفاده از کیسه جامبوبگ دست دوم می‌باشد.

ساخت سیل بند و مهار سیل با کیسه جامبوبگ دست دوم

در مناطقی که زیرساخت‌های اصولی و لازم جهت کنترل و مدیریت چنین حوادثی وجود نداشته باشد، استفاده از انواع کیسه جامبوبگ می‌تواند بسیار موثر باشد. استفاده از کیسه جامبوبگ در چنین شرایطی به دلیل سرعت بالای اجرا و قرار گرفتن در مسیر سیلاب و هدایت آن، توصیه می‌شود.

تماس با هینا پک

جهت کسب اطلاعات بیشتر، رفع سوالات و ابهامات، دریافت مشاوره رایگان برای آشنایی و خرید انواع جامبوبگ دست دوم می توانید با کارشناسان ما (09124879915) در ارتباط باشید.

استفاده از انواع مختلف کیسه جامبوبگ دست دوم جهت ساخت سیل بند و مهار سیلاب، یکی از کاربردهای کیسه جامبوبگ دست دوم می‌باشد. شما عزیزان جهت آشنایی با دیگر کاربردهای جامبو بگ دست دوم می‌توانید مقاله (جامبوبگ دست دوم چه کاربردی دارد؟) در سایت www.hinapack.ir مطالعه کنید.

 

در این مقاله می‌خوانیم:

ساخت سیل  بند و مهار سیل

زمانی که بارش‌ها به خصوص بارش‌های فصلی یکباره شدت گرفته و علاوه بر مسیر رودخانه‌ها در سطح زمین‌های کشاورزی و یا معابر جاری می‌شود، امکان وقوع سیلاب بسیار بالاست. در چنین مواردی باید سریعا اقدام به ساخت سیل بند نموده و با هدایت مسیر آب از وقوع سیل و آسیب به اراضی کشاورزی، ساختمان‌ها، منازل و افراد جلوگیری کرد.

ساخت سیل بند و مهار سیل

طبیعتا زمانی که سیلاب به وقوع می‌پیوندد فرصت زیادی جهت جلوگیری از آن با استفاده از سیل‌بند و دیگر تجهیزات وجود ندارد و از قبل باید برای مقابله با چنین شرایطی برنامه‌ریزی کرده و آماده بود. از طرفی امکان این نیست که در بخش‌های مختلف شهری و یا جاده‌ها با ساخت خاک‌ریز و یا دیوارچین‌های مختلف به طور ثابت و همیشگی به مقابله با این پدیده رفت، زیرا علاوه بر هدر رفت انرژی و مصالح، نمای ظاهری قابل قبولی ایجاد نمی‌شود.

یکی از راه‌های مقابله با سیلاب و کنترل آن در چنین شرایطی ساخت سیل بندهای موقت، مقاوم و در عین حال قابل کنترل و انتقال سریع می‌باشد که در بخش‌های بعدی در این باره توضیحاتی ارائه داده‌ایم.

 

سیل بند چیست؟

دیواره‌های دائمی و یا موقتی که با استفاده از تجهیزات، سازه‌ها و مصالح مختلف (که با سدها تفاوت داشته )و به منظور کنترل حجم زیادی از بارش‌ها که پس طغیان رودخانه‌ها، شدت گرفتن و جاری شدن جریان آب در سطح زمین به صورت سیلاب درآمده و هدایت آن در مسیری که باعث ایجاد آسیب و خسارت نشود، سیل بند نام دارد.

 

انواع سیل بند

به طور کلی در زمان وقوع سیلاب و یا انجام اقدامات پیش از شدت گرفتن جریان آب در سطح معابر و یا رودخانه‌ها، که باعث هدایت مسیر آب و جلوگیری از ایجاد خسارت در دیگر بخش‌ها شود نوعی مانع در مقابل سیلاب و سیل بند به حساب می‌آید که این سیل بند می‌تواند موقتی و یا دائمی باشد.

انواع سیل بند

سیل بندها ممکن است خاکی، فلزی، پلاستیکی، منعطف، بتنی (سیمانی)، سازه‌های مونتاژی، فنس و شن و ماسه‌ای، سنگ و قلوه سنگ و یا با استفاده از انواع کیسه جامبوبگ باشند، که پیشنهاد ما به شما نیز استفاده از کیسه جامبوبگ‌ها می‌باشد. در بخش‌های بعدی مزایای استفاده از این نوع کیسه‌ها را در ساخت سیل بند توضیح داده‌ایم.

 

مهار سیل با جامبوبگ دست دوم

آیا می‌دانید یکی از روش‌هایی که هدایت باران‌‌های سیل‌آسا را در هنگام بارش باران و وقوع سیلاب آسان ساخته و سرعت می‌بخشد استفاده از جامبوبگ دست دوم می‌باشد؟

آیا می‌دانید ساخت سیل بند با جامبوبگ دست دوم می‌تواند خسارات وارده را به شدت کاهش دهد؟

آیا می‌دانید با انجام یک برنامه‌ریزی و اقدامات پیشگیرانه قبل از شروع بارش‌ها، به راحتی می‌توانید مسیر حرکت آب را به طور کلی تغییر دهید و از شدت حجم آب رودخانه‌ها نیز کم کنید؟

آیا تا به حال به ساخت سیل بند موقت با کیسه جامبوبگ فکر کرده‌اید؟

مهار سیل با جامبوبگ دست دوم

زمانی که بارش‌ها شدت گرفته و در سطح اراضی و یا معابر جریان آب شکل می‌گیرد، کم کم این جریان آب‌ها در کنار هم تبدیل به سیلاب می‌شوند و اگر درست و به موقع کنترل نشوند باعث وارد آمدن خساراتی به افراد، ساختمان‌ها و اراضی می‌شوند. یکی از سریع‌ترین راه‌ها جهت کنترل و هدایت مسیر سیل در مناطق مختلف شهری و روستایی مهار سیل با جامبوبگ دست دوم می‌باشد.

در بسیاری از نقاط دنیا شاهد استفاده از این کیسه‌ها جهت مدیریت و کنترل سیلاب هستیم. بایستی این موضوع را در نظر داشت که انجام اقدامات پیشگیرانه همچون آمادگی دستگاه‌ها در زمان بارش‌ها، لایروبی سطح رودخانه، رفع موانع مختلف و تغییر مسیر آب جهت جلوگیری از ورود به جاده‌ها و اراضی کشاورزی، استفاده از کیسه جامبوبگ و اقداماتی از این دست باعث می‌شود تا شاهد سیلاب‌های فصلی همچون سیل شیراز، سیل مشهد و خسارات آن نباشیم.

 

ساخت کانال هدایت سیلاب با جامبوبگ دست دوم

کیسه جامبوبگ‌ها به دلیل دارا بودن مقاومت و کیفیت بالا، همچنین ابعاد وسیع و ظرفیت قابل تحمل خود، می‌توانند بهترین وسیله جهت کنترل و هدایت آب باشند. ساخت کانال هدایت سیلاب با جامبوبگ دست دوم این مزیت را دارد که به سرعت اجرا می‌شود و می‌توان مسیر جریان آب را به سمت دلخواه تغییر داد تا از وقوع حادثه و نفوذ آب جلوگیری کرد.

ساخت و ایجاد کانال هدایت آب با استفاده از انواع کیسه جامبوبگ دست دوم چه در کنار رودخانه‌ها، چه در مسیر جاده و یا اراضی کشاورزی و چه در معابر شهری امکان‌پذیر بوده و به کنترل جریان آب و هدایت آب به سمت رودخانه‌های وسیع، آب‌های زیرزمینی و راه‌های انتقال آب از پیش تعیین شده کمک بسیاری می‌کند.

ساخت کانال هدایت سیلاب با جامبوبگ دست دوم

ساخت کانال هدایت سیلاب با جامبوبگ دست دوم نیاز به تخصص خاصی نداشته و همه‌ی افراد می‌توانند در مواقع لزوم با قرار دادن این کیسه‌ها در کنار هم و پُر کردن آن‌ها از خاک، سنگ، نخاله و یا هر محصول دیگری که باعث سنگین و حجیم شدن کیسه جامبوبگ شود، یک کانال موقت و مستحکم جهت هدایت مسیر آب و جلوگیری از وقوع سیلاب ایجاد کنند.

قرار گرفتن کیسه جامبوبگ‌ها در کنار هم و ساخت آب‌راه و یا همان کانال آب، همچون پوشش گیاهی و جنگل عمل کرده و در هنگام شدت گرفتن جریان آب در بارش‌های سیل‌آسا از وقوع سیلاب و ایجاد خسارات احتمالی جلوگیری می‌کند.

شما عزیزان می‌توانید با شرکت پایدار کیسه بافت جهت خرید انواع کیسه جامبوبگ دست دوم در ارتباط باشید و پس از دریافت مشاوره، به تعداد دلخواه کیسه جامبوبگ دست دوم خریداری کرده و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید. ادارات و سازمان‌های مربوطه می‌توانند جامبوبگ دست دوم را خریداری کرده و در انبارهای خود نگهداری کنند تا در مواقع لزوم از آن‌ها جهت ساخت سیل بند استفاده کنند.

در هنگام خرید کیسه جامبوبگ دست دوم بایستی به کیفیت آن‌ها توجه کرد و یا جهت اطمینان بیشتر کیسه‌های تولید شده با مواد UV را خریداری کنید، تا در صورت نیاز به استفاده بلند مدت به عنوان سیل‌بند بر اثر تابش مستقیم نور خورشید کیسه‌ها پوسیده و فرسوده نشوند. شماره تماس (09124879915) پاسخگوی شما عزیزان جهت خرید کیسه جامبوبگ دست دوم می‌باشد.

 

ساخت سیل بند در ایران و دیگر کشورها با جامبوبگ دست دوم

جهت مقایسه ساخت سیل بند در ایران و دیگر کشورها با جامبوبگ دست دوم می‌توان نگاهی به کشورهایی که تجربه وقوع سیلاب و باران‌های سیل‌آسا را دارند، انداخت تا علاوه بر کسب تجربه بیشتر در این زمینه بدانیم که این روش سال‌هاست که به عنوان یک روش مطمئن و حرفه‌ای در مهار سیلاب مرسوم بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داشتن سرعت عمل و قدرت مدیریت بحران در مواقعی که حوادث غیر مترقبه رخ می‌دهد بسیار مهم می‌باشد. از این رو کشورهایی که با بارش‌های سیل‌آسا مواجه هستند به دلایل مختلف از جمله سرعت بالا و سهولت در ساخت سیل‌بند با استفاده از کیسه جامبوبگ، ترقیب به استفاده از این نوع کیسه‌ها می‌شوند.

ساخت سیل بند در ایران و دیگر کشورها با جامبوبگ دست دوم

ادارات و دستگاه‌های ذیربط در کشور ما نیز در صورت مدیریت پیش از وقوع حادثه و استفاده از این نوع کیسه‌ها در زمان شروع بارش‌های شدید و شدت گرفتن جریان آب در سطح اراضی و معابر می‌توانند به راحتی مسیر آب را کنترل و هدایت کنند و تا حد زیادی از وارد آمدن خسارات مختلف جلوگیری کنند.

همانطور که گفتیم استفاده از کیسه جامبوبگ و اجرای آن‌ها در مسیر هدایت آب نیاز به تخصص نداشته و در صورت تهیه و در اختیار گذاشتن این کیسه در دسترس مردم بومی هر منطقه در هنگام شروع بارش‌ها (همچون دیگر کشورها) می‌توانند از کمک این عزیزان در مدیریت بحران و مهار سیلاب استفاده کنند.

 

مهار و کنترل باران‌های فصلی با جامبوبگ دست دوم

در گذشته شاید این‌گونه بود که فقط در برخی از ماه‌های سال شاهد بارش‌های شدید بودیم و آمادگی لازم را جهت مقابله با آن‌ها داشتیم، ولی در سال‌های اخیر با ورود پدیده‌های بارشی جدید به کشورمان در فصول مختلف سال بارش‌هایی را تجربه کرده‌ایم که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی سیلاب‌های غیر قابل تصوری در سطح زمین ایجاد می‌کردند.

سیل لرستان، سیل نوروز شیراز و سیل اردیبشت‌ ماه مشهد از نمونه این بارش‌ها بود که شاید کسی تصور این را نداشت بارش باران پس از چند دقیقه تبدیل به سیلاب شود و خساراتی این چنین وارد کند.

مهار و کنترل باران‌های فصلی با جامبوبگ دست دوم

در چنین شرایطی امکان ساخت سیل بند و ایجاد سدهای موقتی جهت هدایت مسیر آب و جلوگیری از ورود آن به اراضی و یا منازل مسکونی در عرض چند دقیقه وجود ندارد. مورد دیگری که باید بدان توجه داشت عدم امکان ساخت سیل‌بندهای خاکی و انواع دیگر آن‌ها  در سطح معابر شهری می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما جهت کنترل و مهار باران‌های فصلی با جامبوبگ دست دوم می‌باشد.

 

مهار سیلاب در کمترین زمان با جامبو بگ دست دوم

یکی از سریع‌ترین روش‌های مهار سیلاب در شرایط مختلف استفاده از کیسه جامبوبگ می‌باشد. کیسه جامبوبگ‌ها به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند قابل نگهداری در تعداد بالا و در قفسه‌های انبارها نیز هستند. از طرفی افراد مختلف در زمان شروع بارش‌ها می‌توانند کیسه جامبوبگ‌ها در محل مناسب قرار دهند و خودشان به راحتی با هر نوع محصول سنگینی درون کیسه‌ها را پُر کنند و مانع از ورود حجم زیاد آب به محل زندگی خود شوند.

مهار سیلاب در کمترین زمان با جامبو بگ دست دوم

همانطور که گفتیم مهار سیلاب در کمترین زمان با جامبوبگ دست دوم امکان‌پذیر است، زیرا در صورت وجود امکانات و تجهیزات جهت پر کردن کیسه جامبوبگ‌ها، ساخت سیل بند در زمان بسیار کوتاه و با سرعت بالایی انجام می‌شود.

مهار سیلاب با جامبو بگ دست دوم

خرید و فروش کیسه جامبوبگ دست دوم

شرکت‌ها و افراد زیادی در زمینه خرید و فروش کیسه جامبوبگ دست دوم فعال هستند و تفاوتی هم ندارد که این افراد در حوزه جامبودوزی فعال بوده و یا در دیگر حوزه‌ها مشغول به فعالیت باشند. یکی از دلایل آن می‌تواند کاربردهای متفاوت انواع کیسه جامبوبگ دست دوم باشد که افراد را ترغیب می‌کند در زمینه خرید و فروش این نوع کیسه‌ها و کسب سود از این طریق اقدام کنند.

این نکته را به یاد داشته باشید که در زمان خرید کیسه جامبوبگ دست دوم موارد مختلفی از قبیل کیفیت، ابعاد، گرماژ و دیگر پارامترهایی را که قبلا هم ذکر کرده‌ایم، در نظر بگرید تا پس از خرید خود متضرر نشوید.

خرید و فروش کیسه جامبوبگ دست دوم

از جمله شرکت‌های معتبر و فعال در صنعت جامبودوزی که شما می‌توانید جهت خرید و فروش کیسه جامبوبگ دست دوم با آن در ارتباط باشید، شرکت پایدار کیسه بافت می‌باشد. شرکت پایدار کیسه بافت با مدیریت مهندس فرزاد افتاده مهربانی به منظور رفع نیاز مشتریان خود در جای جایِ کشور و همچنین رفع نیاز بازار اقدام به راه‌اندازی واحد فروش (09124879915) جامبوبگ دست دوم کرده تا در کنار تولیدات خود بتواند خدمات بیشتری به هموطنان عزیزمان ارائه دهد.

 

قیمت کیسه جامبوبگ دست دوم

کیسه جامبوبگ‌ها به دلیل تنوع زیادی که دارند، به نسبت نوع کیسه، ابعاد کیسه، گرماژ پارچه بدنه کیسه، تعداد و نوع بندها، میزان وزن قابل تحمل و دیگر موارد تخصصی قیمت‌گذاری می‌شوند. این رویه در رابطه با کیسه جامبوبگ‌های دست دوم نیز صدق می‌کند.

موضوع دیگری که در هنگام خرید انواع کیسه جامبوبگ و بیگ بگ دست دوم بایستی در نظر بگرفته شود میزان پوسیدگی قسمت‌های مختلف این نوع کیسه‌ها می‌باشد، بدین معنی که در صورت وجود کیسه جامبوبگی با چند درصد قیمت پایین‌تر از عدم کیفیت و سالم بودن آن چشم‌پوشی نکنید.

جهت اطلاع از قیمت کیسه جامبوبگ دست دوم می‌توانید پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما (09124879915)، کیسه جامبو بگ‌های مورد نیاز خود را بهترین قیمت خریداری کنید.

 

مزایای جاموبگ دست دوم در ساخت سیل بند

از جمله دلایل استفاده از کیسه جامبوبگ دست دوم جهت ساخت سیل بند و مهار سیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک کیسه جامبوبگ
  • حمل و نگهداری آسان در انبار
  • پُر کردن و تخلیه سریع و آسان
  • عدم نیاز به امکانات خاص جهت پر کردن کیسه‌ها و اجرای سیل بند
  • امکان استفاده در فضاهای روستایی، شهری و …
  • امکان هدایت مسیر آب به آسانی
  • تخلیه سریع کیسه‌ها پس از اتمام بارش و جاری شدن سیلاب
  • قیمت ارزان کیسه‌ها نسبت به کارایی که دارند
  • امکان استفاده از کیسه جامبوبگ‌های دست دوم
  • عدم نیاز به مواد خاص جهت پر کردن کیسه‌ها

قیمت کیسه جامبوبگ دست دوم

در مقاله (ساخت سیل بند و مهار سیل با کیسه جامبوبگ دست دوم) سعی کردیم اطلاعاتی مفید و کاربردی در زمینه روش‌های ساخت سیل بند و همچنین مهار سیل در کوتاه‌ترین زمان خدمت شما عزیزان ارائه کنیم، و همانطور که می‌دانید یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها استفاده از کیسه جامبوبگ می‌باشد.

شما عزیزان جهت استعلام قیمت، دریافت مشاوره و خرید و فروش انواع جامبوبگ دست دوم می‌توانید با کارشناسان ما (09124879915) در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس با شرکت هینا پک

دیگران این موارد را نیز جستجو کرده‌اند:

خرید جامبوبگ دست دوم سالم

سیل سیستان و بلوچستان

سیل بند چیست

ساخت سیل بند و مهار سیل

سیل بند جامبوبگ

مهار بارش‌های سیل آسا

سیل بند سنگی

09122112195

سیل بند خاکی

سیل مشهد

تولیدکننده کیسه جامبوبگ

انواع سیل بند

مهار سیلاب

سیل شیراز

سیل بند های منعطف

مهار سیل در سیل‌بند

خرید سیل بند آماده

انواع دیوارهای سیل بند

دیوارهای سیل بند چند نوع هستند

راﻫﻨﻤﺎی ﻃﺮاﺣﻲ، ﺳﺎﺧﺖ و ﻧﮕﻬﺪاری سیل ﺑﻨﺪ

مهار سیلاب و کاهش خسارات سیل

کاهش سیلاب

09124879915

ساخت سیل بند و مهار سیل با کیسه جامبوبگ دست دوم

عوامل موثر در زمان وقوع سیل و روشهای کنترل آن

روش های مدیریت و مهار سیلاب

مهار خسارت‌های باران‌های فصلی

مدیریت مهار سیل با سازه پلاستیکی

مهار سیلاب با سازه‌های عجیب و سریع

راه حل ساده و سریع کنترل سیلاب

مهار سیل با جامبوبگ دست دوم

فرزاد افتاده مهربانی

تولید کننده جامبوبگ

کنترل مسیر حرکت سیل

منحرف کردن مسیر سیلاب با جامبوبگ

ساخت سیل‌بند و مهار سیل

سیل لرستان